Péče o světlomety automobilu

Světlomety našich automobilů jsou velice často jejich neprávem opomíjenou a podceňovanou součástí. Obvykle se spokojíme s jejich umytím na myčce, v případě potřeby necháme v servisu vyměnit žárovku. Je ale třeba si uvědomit, že světlomety v dobré kondici a se správnou propustností světla mají v prvé řadě přímý vliv na bezpečnou jízdu a krom toho také na úspěšnost během technické kontroly.


Oprava kožených sedaček základní a komplexní oprava

Kožené autosedačky jsou stále jakýmsi synonymem luxusu, pohodlí a prvotřídnosti. Pokud máte sedačky opatřené kvalitní kůží, jistě nám dáte za pravdu. Takové kožené autosedačky dobře vypadají, mnohým z nás až opojně voní, nedrží tolik vlasy a chlupy zvířecích pasažérů a posezení na nich poskytuje nenapodobitelný komfort.

 

Pro i proti

Oproti tomu je potřeba počítat i s jistými nevýhodami a záludnostmi tohoto druhu potahu. Kůže jako taková je poměrně háklivá na spoustu vnějších vlivů, nedělá jí příliš dobře vystavení slunečnímu záření, nemůžete na ni použít lecjaký čisticí prostředek a oproti mechanickému poškození také není bůhvíjak odolná.

Jste-li tedy šťastnými majiteli vozu opatřeného kůží potaženými sedačkami, je třeba k nim přistupovat s opatrností a věnovat jim i preventivní péči. Na druhou stranu není třeba zoufat pro [...]


Jak poznat vady alu kol při koupi a jak to řešit

Alu kola jsou u řidičů velmi oblíbené a to z několika důvodů. Jsou k dostání ve více velikostech, díky rozmanitějšímu designu vypadají často lépe, a jelikož jsou vyrobeny z hliníkových slitin, je možné na nich uspořit až několik kilogramů váhy.

Díky jejich popularitě jsou tudíž také častým artiklem na nejrůznějších prodejních serverech a bazarech. Za rozumný peníz tak můžete okrášlit a vylepšit vašeho čtyřkolového miláčka. Ruku v ruce s tím jde ale nutnost dát si pozor na kvalitu a případné vady alu kol nových, i těch z druhé ruky.

 

Dvakrát měř, jednou řež

Samozřejmostí je pochopitelně fakt, že kola, které kupujete, musí mít za sebou úspěšné testování a homologaci a musí být schválené pro použití na našich silnicích. Není také [...]


Druhy korekčních past – od extra brusných po jemně korekční

Úvodem by bylo dobré si říct, co jsou korekční pasty vůbec zač, k čemu se používají a co od nich můžeme očekávat.

Korekční pasty jsou tedy v podstatě tuhé směsi na bázi vody nebo tuku, které obsahují mikročástice abraziv, což jsou velice tvrdé materiály, obvykle minerálního původu. Tyto vlastnosti a konzistence korekčních past se skvěle hodí k více či méně jemnému broušení a odstraňování defektů, v našem případě tedy defektů laku všeho druhu – škrábanců, rýh, oxidací a skvrn. Žádoucím vedlejším efektem je také zjasnění a oživení barvy a lesku laku (viz. zde).

 

Jemné, střední, hrubé

Dle jejich hrubosti se dělí do několika skupin. Ty nejhrubší se používají především pro odbornější strojní leštění. Jsou schopné odstranit i hluboké škrábance a vrypy, [...]


Jak poznat vady laku při koupi auta

Koupě auta, obzvlášť toho ojetého, je ošemetná záležitost. Je spousta věcí, na které je třeba si dát pozor a stejně tak je spousta věcí, které se jen tak odhalit nedají. Mezi tyto skryté a obtížně detekované skryté neshody patří i vady laku, nebo opravy karoserie.


Jak se renovují alu kola: komaxit nebo lak?

Říkáte si, že by vaše kola potřebovala dát trochu do pořádku a vrátit jim hezký vzhled, který na cestách dostává zabrat při každé jízdě? Dobrou zprávou je, že možností je hodně a je tedy z čeho vybírat. Účelem renovace alu kol je tedy primárně odstranění vzniklých nerovností a defektů a většinou také nanesení nové povrchové úpravy. Po opravě škrábanců či rýh disků případně řádném vyčištění často vyvstává otázka čím a jak kola nalakovat.


Mytí karoserie v nízkých teplotách – jak na to

Přiznejme si, že zimní měsíce pro nás nejsou zrovna časem, kdy trávíme mytím aut hodně času. Někdo se bojí auto v mínusových teplotách vystavovat stříkající vodě, pro někoho je demotivující, když efekt umytého auta vezme za své po první jízdě rozmoklým sněhem rozsolenou silnicí, někomu se zkrátka nechce a nechává to na jaro. Nicméně, ne-li leštění karoserie, ale spíš její umývání je velmi důležité.


Jak ošetřovat lak automobilu proti soli v zimě

Zima není pro řidiče zrovna oblíbené roční období a není se čemu divit. Příprava na jízdu se znatelně protahuje, silnice jsou často špatně sjízdné a tam kde sjízdné jsou, je to často jen díky použití posypové soli a zdrsňujících posypových materiálů. A právě sůl, v kombinaci s posypem a všudypřítomnou vlhkostí bývá vražednou kombinací pro karoserie našich automobilů. Sůl je totiž stále nejlevnější a nejúčinnější zbraní v boji proti náledí, ovšem také stále stejně neblaze působí na lakované a kovové části aut. A to i navzdory stále dokonalejší antikorozní ochranně automobilů – i nejen dokonalým rozleštěním karoserie.


Oprava poničené či propálené sedačky v autě

Sedačky auta jsou snad jedním z nejcitlivějších a nejnáchylnějších na poničení míst v autě. Jsou totiž neustále zatěžována, a proto opotřebení je stihne dříve než cokoliv jiného v kabině. Navíc, žádná, byť sebelepší, látka není natolik pevná, aby ustála jak přirozené stárnutí materiálu, tak i každodenní zacházení. Může dojít k protržení, prošoupání, popálení sedačky nebo jinému poškození způsobenému běžným provozem. V tomto případě budete potřebovat odbornou opravu poškozené sedačky. Jak to bude probíhat?


Jakým způsobem v United-C opravujeme škrábance na autě?

Mít poškozený lak na autě není nic příjemného a nevzhledné oděrky mohou mít i finanční dopady. Hlubší poškrábání laku může představovat riziko pro karoserii, která může začít především u starších aut korodovat. Drobné škrábance způsobí i kartáče mycích linek, odlétající štěrk a kamínky nebo také nešikovné couvání u stěny podzemních garáží. Škrábance se dají zařadit do kategorii dle vážnosti – pouze povrchové, ty které již poškodily barevnou vrstvu a hluboké škrábance.


Back to top