Jak se odstraňuje starý lak před lakováním karoserie

Pokud máte starší auto, nebo dokonce veterána, časem přijdete na to, že je potřeba na něm udělat celkové lakování karoserie. Nicméně, je třeba tento proces nezlehčovat a uvědomit si, že je to velmi časově náročný a finančně nákladný proces, ať již ho provádíte samostatně, nebo přes profesionální autolakovnu. Samotný proces se skládá ze spousty fází, v tomto článku se zaměříme na odstranění laku.


Co je oprava pomoci PDR a jak pomáhá odstranit promáčkliny

Metoda PDR, neboli Paintless Dent Repair, spočívá v opravě promáčklin karoserie bez lakování. V praxi se jedná o postup prováděný za studena a bez narušení stávajícího laku. V případě že při nehodě, při které došlo k deformaci karoserie, došlo také k poškození laku, dá se tento druh opravy velice úspěšně použít i jako přípravu pro renovaci a opravu laku. Primárně je však určen k opravám, při kterých není potřeba dalšího zásahu do lakování.


Péče o světlomety automobilu

Světlomety našich automobilů jsou velice často jejich neprávem opomíjenou a podceňovanou součástí. Obvykle se spokojíme s jejich umytím na myčce, v případě potřeby necháme v servisu vyměnit žárovku. Je ale třeba si uvědomit, že světlomety v dobré kondici a se správnou propustností světla mají v prvé řadě přímý vliv na bezpečnou jízdu a krom toho také na úspěšnost během technické kontroly.


Oprava kožených sedaček základní a komplexní oprava

Kožené autosedačky jsou stále jakýmsi synonymem luxusu, pohodlí a prvotřídnosti. Pokud máte sedačky opatřené kvalitní kůží, jistě nám dáte za pravdu. Takové kožené autosedačky dobře vypadají, mnohým z nás až opojně voní, nedrží tolik vlasy a chlupy zvířecích pasažérů a posezení na nich poskytuje nenapodobitelný komfort.

 

Pro i proti

Oproti tomu je potřeba počítat i s jistými nevýhodami a záludnostmi tohoto druhu potahu. Kůže jako taková je poměrně háklivá na spoustu vnějších vlivů, nedělá jí příliš dobře vystavení slunečnímu záření, nemůžete na ni použít lecjaký čisticí prostředek a oproti mechanickému poškození také není bůhvíjak odolná.

Jste-li tedy šťastnými majiteli vozu opatřeného kůží potaženými sedačkami, je třeba k nim přistupovat s opatrností a věnovat jim i preventivní péči. Na druhou stranu není třeba zoufat pro [...]


Jak poznat vady alu kol při koupi a jak to řešit

Alu kola jsou u řidičů velmi oblíbené a to z několika důvodů. Jsou k dostání ve více velikostech, díky rozmanitějšímu designu vypadají často lépe, a jelikož jsou vyrobeny z hliníkových slitin, je možné na nich uspořit až několik kilogramů váhy.

Díky jejich popularitě jsou tudíž také častým artiklem na nejrůznějších prodejních serverech a bazarech. Za rozumný peníz tak můžete okrášlit a vylepšit vašeho čtyřkolového miláčka. Ruku v ruce s tím jde ale nutnost dát si pozor na kvalitu a případné vady alu kol nových, i těch z druhé ruky.

 

Dvakrát měř, jednou řež

Samozřejmostí je pochopitelně fakt, že kola, které kupujete, musí mít za sebou úspěšné testování a homologaci a musí být schválené pro použití na našich silnicích. Není také [...]


Druhy korekčních past – od extra brusných po jemně korekční

Úvodem by bylo dobré si říct, co jsou korekční pasty vůbec zač, k čemu se používají a co od nich můžeme očekávat.

Korekční pasty jsou tedy v podstatě tuhé směsi na bázi vody nebo tuku, které obsahují mikročástice abraziv, což jsou velice tvrdé materiály, obvykle minerálního původu. Tyto vlastnosti a konzistence korekčních past se skvěle hodí k více či méně jemnému broušení a odstraňování defektů, v našem případě tedy defektů laku všeho druhu – škrábanců, rýh, oxidací a skvrn. Žádoucím vedlejším efektem je také zjasnění a oživení barvy a lesku laku (viz. zde).

 

Jemné, střední, hrubé

Dle jejich hrubosti se dělí do několika skupin. Ty nejhrubší se používají především pro odbornější strojní leštění. Jsou schopné odstranit i hluboké škrábance a vrypy, [...]


Jak poznat vady laku při koupi auta

Koupě auta, obzvlášť toho ojetého, je ošemetná záležitost. Je spousta věcí, na které je třeba si dát pozor a stejně tak je spousta věcí, které se jen tak odhalit nedají. Mezi tyto skryté a obtížně detekované skryté neshody patří i vady laku, nebo opravy karoserie.


Jak se renovují alu kola: komaxit nebo lak?

Říkáte si, že by vaše kola potřebovala dát trochu do pořádku a vrátit jim hezký vzhled, který na cestách dostává zabrat při každé jízdě? Dobrou zprávou je, že možností je hodně a je tedy z čeho vybírat. Účelem renovace alu kol je tedy primárně odstranění vzniklých nerovností a defektů a většinou také nanesení nové povrchové úpravy. Po opravě škrábanců či rýh disků případně řádném vyčištění často vyvstává otázka čím a jak kola nalakovat.


Mytí karoserie v nízkých teplotách – jak na to

Přiznejme si, že zimní měsíce pro nás nejsou zrovna časem, kdy trávíme mytím aut hodně času. Někdo se bojí auto v mínusových teplotách vystavovat stříkající vodě, pro někoho je demotivující, když efekt umytého auta vezme za své po první jízdě rozmoklým sněhem rozsolenou silnicí, někomu se zkrátka nechce a nechává to na jaro. Nicméně, ne-li leštění karoserie, ale spíš její umývání je velmi důležité.


Jak ošetřovat lak automobilu proti soli v zimě

Zima není pro řidiče zrovna oblíbené roční období a není se čemu divit. Příprava na jízdu se znatelně protahuje, silnice jsou často špatně sjízdné a tam kde sjízdné jsou, je to často jen díky použití posypové soli a zdrsňujících posypových materiálů. A právě sůl, v kombinaci s posypem a všudypřítomnou vlhkostí bývá vražednou kombinací pro karoserie našich automobilů. Sůl je totiž stále nejlevnější a nejúčinnější zbraní v boji proti náledí, ovšem také stále stejně neblaze působí na lakované a kovové části aut. A to i navzdory stále dokonalejší antikorozní ochranně automobilů – i nejen dokonalým rozleštěním karoserie.


Back to top