Blog

Latest Industry News

Jak poznat vady laku při koupi auta

Koupě auta, obzvlášť toho ojetého, je ošemetná záležitost. Je spousta věcí, na které je třeba si dát pozor a stejně tak je spousta věcí, které se jen tak odhalit nedají. Mezi tyto skryté a obtížně detekované skryté neshody patří i vady laku, nebo opravy karoserie.

Primárním ukazatelem toho dobrého lakování je samozřejmě to, že nejsou při bližším přezkoumání patrné puchýře, krupička, matnější či světlejší mapy a odstínové odchylky. Stav laku je pochopitelně přímo úměrný stáří vozu, a pokud nekupujeme zbrusu nový vůz, drobné oděrky a deformace se dají očekávat.

Jen oko nestačí

Dobrým vodítkem je také samotná tloušťka laku. Před koupí je tedy dobré si zjistit, v jakých rozmezích by se měla u daného modelu pohybovat a při prohlídce ji přeměřit. Férovější, vybavené bazary vám měřák zapůjčí, případně si můžete pořídit vlastní, v závislosti na přesnosti měření už od pár set korun. Velké odchylky pak značí přelakování. Má-li v jiných místech lak tloušťku například 100 µm a u místa, kde máte podezření na něco nekalého, naměříte dvojnásobek, je více než pravděpodobné, že místo je opatřeno dvojitou vrstvou laku. Ideální pak je, může-li prodávající průkazně doložit příčinu, v opačném případě nelze vyloučit ani nabourání auta předchozím majitelem.

S prohlídkou si dejte na čas

Spoléhat můžete i na lidskou lenost a pohodlnost. Potřeboval-li někdo z bývalých vlastníků vozidla opravit vadu laku, pravděpodobně se nezdržoval s demontáží dílu a dělal to přímo na autě. Pokud si pak nedal ani moc práce s maskováním okolí opravovaného místa, dají se za použití dostatečného osvětlení odhalit přechody mezi přelakovanou a původní plochou, případně třeba i zastříkané okolní plasty. Pokud si oproti tomu práci s demontáží dal, možná odhalíte nepasující přechody mezi díly, narušené spáry a stopy po montáži na šroubech a maticích. Není to lehké a neznalý člověk leccos přehlédne. A jelikož nákup auta bývá nemalá investice, vyplatí se řádná příprava a nejlépe také odborná pomoc profesionální autolakovny.

Leave comments

Back to top