Jak se opravuje karoserie poškozená kroupami

Oprava karosérií, poškozených krupobitím, nepatří k nejjednodušším. Poškození bývá většinou rozsáhlé a hodně deformací (v tomto případě důlků a prohlubní) na malé ploše klade hodně velké nároky na zručnost opraváře a jeho technologické vybavení. Pojďme se tedy podívat eliminaci škod způsobených na karoserii kroupami více na zoubek.

Jaké jsou možnosti?

Jako vždy záleží na míře poškození – pokud vás zastihlo jen lehké krupobití, případně zasáhlo jen část kapoty, možná se obejdete bez větších zásahů do laku. Moderní leštičky a leštící pasty dokážou vyloženě zázraky a poradí si s nerovnostmi v laku s překvapujícím účinkem.

Horší situace nastává, jde-li poškození více do hloubky a lak je narušen až na „kost“. I tady se může aplikovat metoda rozleštění, výsledek ale bude mít k dokonalosti daleko. Mnohem lepší řešení je lokální, nebo celkové přelakování. Potom vypadá karoserie mnohem lépe, doslova jako nová. Bude to ovšem stát nějakou tu korunu navíc a zpravidla pár dní hospitalizace v servisu či autolakovně.

Samostatnou kapitolou je pak poškození nejen laku, ale i samotné karoserie, kdy dojde k narušení laku a deformace plechových částí. Auto nejen že vypadá otřesně, jeho prodejní cena rapidně klesá, ale navíc se vystavujete velice reálnému riziku vzniku koroze na obnažených místech. A nemáte-li v pojistce zahrnutou tuto položku, je každá rada drahá. Jestliže chete rychlou a levnou opravu, šikovný autoklempíř si s některými místy poradí, ten hodně šikovný vám i přebrousí a vyplní nerovnosti a dá nový lak. Účel tak bude v rámci možností splněn, ale existuje i lepší řešení.

     

Profesionální, přitom levné

I v oblasti oprav automobilů jde pokrok kupředu, a i tady se používají efektivnější nástroje a metody. Jako třeba metoda PDR (Paintless Dent Repair), čili oprava deformovaných kovových částí za studena. Zkrátka a dobře, i když vám příroda zavaří a napáchá škody, není nutno zoufat, stačí jen vědět, na koho se obrátit.

Leave comments

Back to top