Oprava karoserie po krupobití už jen s PDR!

 

Když v televizí ukazují kroupy o průměru několika centimetrů, možná si ani neuvědomíte, jakou by mohly zanechat paseku na kapotě vašeho automobilu. V České republice se sice silného krupobití dočkáme pouze párkrát do roka, ale důlky, které po sobě mohou tyto ledové kuličky zanechat, dokáží střechu vozu pěkně zohyzdit. A protože neštěstí nechodí po horách, je dobré vědět, jak v takové situaci k opravě přistoupit.

 

Není nutné měnit celou kapotu

 

Opravu karoserie po krupobití lze provést několika způsoby. První spočívá v odstranění celých dílů karoserie, nahrazení je novými kusy, tmelení a přelakování. Kromě časové náročnosti celého procesu je tato varianta finančně nákladná, a že by zaručovala estetickou dokonalost, o tom také nemůže být řeč.

To vakuová oprava karoserie, známá spíše jako technologie PDR, je ve všech zmiňovaných oblastech výhodnější. Ušetří vám na 60 % nákladů, zkrátí dobu opravy na jeden až tři dny a zachová původní lakování. Nemusíte se tak stresovat tím, jestli nový odstín laku bude totožný s původním. Věřte tomu, že pokud byste chtěli auto později prodat, zkušený kupující přebarvení jakékoliv části vozu pozná a zahrne vás celou řadou nepříjemných otázek z obavy o stav kupovaného vozidla.

 

Jak PDR funguje?

 

Metoda PDR je založena na mechanické práci. Části poškozené kapoty se do původního stavu vrací vytlačováním či vytahováním za pomoci speciálních nástrojů. Celá oprava karoserie po krupobití probíhá za studena. Pozornost je věnována každé jednotlivé promáčklině, která se vytahuje vakuovými přísavkami nebo naopak proklepává kladívky a vyrovnává háky.

Pokud vás tedy postihla nepříjemná kroupová katastrofa a chcete ušetřit čas, peníze a mít skvěle vypadající automobil, PDR metoda je tím správným řešením.

 

Back to top